Адрас:

222357, г. Валожын, пл. Свабоды, 2

Тэлефон прыёмнай:

+375 (1772) 5-55-72

Рэжым работы:

з 8.00 да 13.00 і з 14.00 да 17.00 па буднях

гарачая лінія: +375 (1772) 5-55-72

Рэкамендацыі для асоб старэйшага і сталага ўзросту (старэйшых за 60 гадоў) па пытаннях прафілактыкі каронавiруснай інфекцыі (інфекцыі COVID-19)

25.03.2020

Агульныя рэкамендацыі.

  • Не выходзьце з дому і не сустракайцеся з іншымі людзьмі без жыццёва важнай неабходнасці.

Адкладзеце святкаваннi дзён нараджэння і іншых свят.

Адкладзеце наведванне ўстаноў аховы здароўя, калі гэта не патрабуе неадкладных лячэбных мер.

Не запрашайце да сябе гасцей і не хадзіце ў госці самі (у тым ліку членаў сям'і).

Адкладзеце на час кантакты з дзецьмі і ўнукамі (дзеці не ставяцца да групы рызыкі і для іх захворванне праходзіць лёгка, але ў адной сям'і яны з высокай доляй верагоднасці заразяць бабуль і дзядуль).

Пазбягайце месцаў збору людзей (грамадскі транспарт, крамы, паліклінікі, аптэкі, выставы, тэатры, клубы па інтарэсах і г.д.)

Пазбягайце кантакту з людзьмі, якія вярнуліся з-за мяжы.

Пазбягайце цеснага кантакту з людзьмі, у якіх ёсць прыкметы рэспіраторнага захворвання (кашаль, насмарк, ліхаманка). Знаходзіцеся ад іх на адлегласці прыкладна дзве даўжыні рукі. Выкарыстоўвайце маску ў выпадку магчымага кантакту з хворымі людзьмі.

  • Пазбягайце поціскаў рукі і пацалункаў пры прывітанні.
  • Як мага часцей мыйце рукі вадой з мылам (не менш за 20 секунд), выкарыстоўвайце для апрацоўкі рук антысептык вадкі (гель) або антысептычныя вільготныя сурвэткі.
  • Як мага часцей ветрыце памяшканне, дзе Вы знаходзіцеся і праводзіце вільготную ўборку з праціраннем ўсіх паверхняў (асабліва старанна - дзвярныя ручкі, поручні, сталы, крэслы, кампутарныя клавіятуры і мышкі, тэлефонныя апараты, пульты кіравання, іншыя прадметы, да якіх датыкаецеся ў побыце).

Плануйце сваё жыццё!

Па магчымасці не хадзіце самі ў краму і аптэку, папрасiце зрабіць гэта сваякоў або сацыяльнага работніка. Калі Вы вымушаны хадзіць у крамы і аптэку самастойна, то рабіце гэта як мага радзей і шануйце вышэйпаказаныя агульныя рэкамендацыі.

Калі Вы маеце патрэбу ў выпісцы рэцэптаў на лекавыя сродкі для пастаяннага прыёму, раней прызначаныя лекарам, патэлефануйце ў рэгістратуру, стол даведак або колл-цэнтр ўстановы аховы здароўя па месцы жыхарства, пакіньце свае кантакты (прозвішча, імя, адрас, тэлефон), з Вамі звяжацца медыцынскі работнік, які арганізуе выпіску і дастаўку рэцэптаў на дом.

Па магчымасці складзіце спіс найбольш важных пакупак з крамы і аптэкі, папрасіўшы каго-небудзь зрабіць пакупкі і пакінуць іх перад дзвярыма кватэры (дома).

Прадукты з доўгім тэрмінам захоўвання і прадукты, якія маюць патрэбу ў захоўванні ў халадзільніку і ў замарозцы, спакуйце ў асобныя пакеты і размесціце ў халадзільніку, пасля чаго старанна вымыйце рукі.

  • Вам неабходна прадумаць дзеянні на выпадак, калі Вам спатрэбіцца медыцынская дапамога.

Дамовіцеся з блізкімі (знаёмымі), якім можна будзе патэлефанаваць у выпадку хваробы.

Пераканайцеся, што ў Вас запісаны ўсе неабходныя нумары тэлефонаў.

Пераканайцеся, што Вашы блізкія (знаёмыя) ведаюць, якія лекі Вам неабходныя штодня ці ведаюць, дзе гэта можна ўдакладніць. Пералік лекаў і парадак прыёму лекаў запішыце на паперы і пакіньце на бачным месцы, напрыклад, прымацуеце на дзверы халадзільніка.

Калі Вы маеце патрэбу ў аглядзе медыцынскім работнікам у сувязі з пагаршэннем самаадчування, патэлефануйце ў рэгістратуру, стол даведак або колл-цэнтр ўстановы аховы здароўя па месцы жыхарства, паведаміце пра гэта, пакіньце свае кантакты (прозвішча, імя, адрас, тэлефон), на працягу працоўнага дня з Вамі звяжацца медыцынскі работнік і ўзгодніць час для візіту на дом.

Падтрымайце сваё псіхалагічны стан!

  • Чытайце і слухайце паменш навін, якія выклікаюць непакой, заклапочанасць і стрэс.

Давярайце інфармацыі толькі з надзейных крыніц і, галоўным чынам, для таго, каб атрымаць ўказанні па планаванні далейшых дзеянняў і абароне сябе і сваіх блізкіх.

Рабіце перапынкі ад прагляду, чытання або праслухоўвання навін, ток-шоў і сацыяльных сетак.

Беражы сваё цела. Старайцеся есцi здаровую ежу, рэгулярна займацца фізічнымі практыкаваннямі і пабольш рухацца дома, шмат спаць, пазбягаць алкаголю і курэння.

Знайдзіце час, каб расслабіцца. Паспрабуйце заняцца іншымі справамі, якія вам падабаюцца.

Дамовіцеся з блізкімі (знаёмымі), што Вы будзеце ім рэгулярна тэлефанаваць і паведамляць пра свае праблемы і пра тое, як Вы сябе адчуваеце.